30 de des. 2023

Maikel i Gonzalo Mortensen

El Jueves penja cada setmana a Instagram, Facebook i X/TW una vinyeta, i convida a posar-hi un text . Després publica la vinyeta amb el text guanyador a la següent revista. El guanyador que sortia a l'última revista (2394, desembre 2023) era Gonzalo Mortensen, a partir d'un dibuix de Maikel.

No m'atrau el contingut d'El Jueves. D'una banda, perquè en general no m'atrauen les historietes. No llegeixo (o miro) gairebé mai novel.la gràfica. En canvi, el que sí que sempre m'ha agradat, molt, són els acudits: una sola vinyeta (o a tot estirar una tira, de dues, tres o quatre vinyetes). 

D'altra banda, el tipus d'humor de El Jueves no m'atrau (de fet, en general ni me la miro, la revista). Com a revista d'humor, m'agrada molt més Mongolia; d'aquesta sí que estic al cas, quan van sortint números nous.

De l'últim El Jueves (un número extraordinari, de 146 pàgines), el que més m'ha agradat ha sigut aquest acudit, fet a mitges pel Maikel, dibuixant de la revista, i pel lector Gonzalo Mortensen.